piątek, 7 października 2016

jesień, produkty light, cukier

Znów się nie odzywałam. Brak weny? Brak czasu? Sama nie wiem.
W sumie nic ciekawego się nie dzieje. Za oknem pogoda do dupy. Zimno (dziś rano 3stopnie!), pada i generalnie do dupy. Taką mamy właśnie jesień....
Wróciłam na fitness i stretching.
Stretching 2 x w tygodniu.
Fitness 3-4 razy w tygodniu, czasem godzina, czasem 2.

Odstawiłam totalnie cukier.
Nie tykam słodyczy, czytam etykiety.
Polecam Wam jak najbardziej, bo to cukier jest najgorszym złem.
Nie tłuszcz, nie węgle a cukier.
Dlatego zanim kupię jogurt naturalny, przeczytam wszystkie etykiety dostępnych jogurtów w sklepie.
Nie wiem czy wiecie, ale jeśli producent odtłuszcza jogurt to musi go czymś zagęścić i polepszyć jego smak i robi to niestety poprzez dodanie znacznej ilości cukru. Dlatego lepiej kupić jogurt normalny ale wybrać ten z najmniejszą ilością cukru. Zdziwiłybyście się ,że niektóre naturalne (niby zdrowe itd.) potrafią mieć  10-14g cukru na 100g(!), podczas gdy truskawkowa Jogobella (nie light itp.) ma 13,8g cukru/ 100g jogurtu. Zjadając małą Jogobellę (150g) zjadacie 4 łyżeczki cukru...
Nie dajcie się nabierać na produkty light i zwracajcie uwagę na etykietę! Czytajcie uważnie skład, jeśli na pierwszym lub drugim miejscu jest: cukier, syrop fruktozowy, glukozowy, trzcinowy itp. to odstawcie produkt na półkę, bo nie warto.
Wiem ,że 90% ludzi ma problem z odstawieniem cukru. Niestety, cukier uzależnia ale da się od niego odzwyczaić. Nie ruszycie przez tydzień nic słodkiego a przekonacie się ,że nie będzie już ciągoty do cukru. Ale...cukier działa jak narkotyk, wystarczy ,że zjecie kawałek czekolady a następnego dnia organizm będzie chciał więcej i więcej.
Ale wystarczy już o cukrze.

Zapisałam się na studia podyplomowe. Nie będzie lekko, bo zajęcia w piątki i soboty a ja pracuję w weekendy na noce. Do tego....planujemy dziecko. Mój chce już teraz, bo nie ma na co czekać ale ja powiedziałam ,że potrzebuję pół roku na ogarnięcie swoich spraw.

To tyle, postaram się wpadać częściej.
Ahhh i szkoda ,ze 90% linków do blogów z prawej strony jest nieaktualnych.

8 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja znowu wracam, ponownie?
    Ale widzę ,że juz usunęłaś mnie ze swoich linków.
    Jaki zaczynasz kierunek studiów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Usunęłam, bo myślałam ,że już nie wrócisz.
      Studia to zarządzanie zasobami ludzkimi. Mam nadzieję ,że uda mi się pogodzić pracę z chodzeniem na uczelnię.

      Usuń
  3. Hej, ja jestem jak najbardziej aktualna. :P a cukier to zło, masz świętą rację! powodzenia w ogarnianiu swoich spraw, mam nadzieję, że jesień i jej aura niczego Ci nie popsuje <3

    OdpowiedzUsuń
  4. o tak, prodykty typu light już kilkakrotnie obalano, że tak na prawdę są jeszcze gorsze niż normalne zamienniki. Podziwiam za decyzję o dziecku. Czy planujesz wcześniej robić jakieś badania? ja już siedzię w ED parę lat i mój okres nie jest regularny pojawiają się często torbiele na jajnikach i piersiach...strawy hormonalne leżą. a Jak u Ciebie ?

    pozdrawiam. niewidzialna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Siedzę w ED już ponad 10 lat więc badania muszę zrobić. Decyzja musiała kiedyś nadejść, mam już prawie 30 lat więc nie mogę czekać dłużej.

      Usuń
  5. jak to cudownie czytać o tobie i o twoich przeżyciach z dzieciństwa i o tym co jest teraz, jak wielki postęp zrobiłaś :) bardzo cię podziwiam i życzę abyś szła w tym kierunku cały czas i dbała o siebie, bo życie nasze jest najcenniejsze na tym świecie

    OdpowiedzUsuń